door Mensch creative agency, partner | 8 december 2017, 9:06 in Merk & Strategie
Mensch Arbeidsmarktcommunicatie Employer Branding

Mensch maakt: een arbeidsmarktcampagne voor Seed Valley

Mensch Creative Agency, partner | 8 december 2017, 9:06

Seed Valley is het internationale middelpunt van plantveredeling en zaadtechnologie. Voor het specialistische werk dat er wordt gedaan is continu hoogopgeleid personeel nodig. Seed Valley vroeg Mensch daarom een arbeidsmarktcampagne te maken.

Grote impact
In Seed Valley ontwikkelen tientallen bedrijven hoogwaardige groente- en bloemenrassen en ‘groene software’ die bepaalt hoe een tomaat smaakt, of een krop sla resistent is tegen ziektes en welke kleur of grootte een bloem heeft. Specialistisch en belangrijk werk. Maar hoe maak je HBO- en WO-studenten van groene- en biowetenschappelijke opleidingen in Nederland enthousiast voor werken in Seed Valley?

“Studenten hechten waarde aan een carrière waarbij ze ook wat voor de maatschappij betekenen”, zegt Carolien Wagenaar, projectleider bij Seed Valley. Dat kan bij uitstek in Seed Valley, want werken in deze sector stelt studenten in staat om een grote impact te hebben op mens, milieu en maatschappij. Maar, vervolgt Wagenaar, “Tegelijkertijd zien we dat studenten nog weinig bekend zijn met de mogelijke beroepen en toepassingen die aansluiten op hun studie”.

Uitdagingen
De uitdaging voor Mensch was dus om studenten te vertellen over de maatschappelijke impact van het werk en tegelijkertijd de diversiteit te laten zien van de vraagstukken waar je in Seed Valley mee wordt geconfronteerd. De campagne die we ontwikkelden zoomt daarom in op vijf verschillende uitdagingen: klimaatverandering, stijgende wereldbevolking, plantenziektes, snelle technologische veranderingen en diversiteit en trends in de afzetmarkt. Deze thema’s vertaalden we naar de belevingswereld van studenten.

Wat ga jij doen?
De campagne Wat ga jij doen? daagt studenten uit om na te denken over bijvoorbeeld de groeiende wereldbevolking. Hoe zorg je ervoor dat iedereen in de toekomst beschikt over voldoende gezonde voeding? Dit complexe vraagstuk, dat direct raakt aan het werk in Seed Valley, wordt gevisualiseerd door eigentijds beeld en gevolgd door de payoff ‘Wat ga jij doen?’ Zo worden studenten niet alleen uitgedaagd om na te denken over een oplossing, maar óók over hun toekomst. En zetten we de bedrijven in Seed Valley neer als aantrekkelijke, en moderne werkgevers.

Uitingen
De uitingen die Mensch voor Seed Valley maakte verschenen onder andere als abri's, banners, posters in universiteitsgebouwen en ansichtkaarten. In het gifje hierboven staat een bloemlezing uit de abri's.


Mensch | creative agency
www.mensch-amsterdam.com

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Mensch creative agency

Partner

Meer van deze partner