door FD Mediagroep, partner | 22 november 2017, 10:55 in Media

Naamsbekendheid vergroten én nieuwe klanten binnenhalen

FD Mediagroep, partner | 22 november 2017, 10:55

De ‘glad ijs’-campagne van Legal People overtrof de verwachtingen.

Legal People wilde haar nieuwe label Compliance People meer naamsbekendheid geven en koos voor een crossmediale campagne bij FD (online en print) en BNR (radio). Mariette van Brussel, kantoordirecteur bij Legal People: “We willen een top-of-mind positie bij de search en selectie van compliance specialisten. Na onze campagne is de naamsbekendheid van Compliance People merkbaar toegenomen. Bovendien heeft het ons direct klanten opgeleverd.”

De acht-weekse campagne is ontworpen door reclamebureau Lemm & Ten Haaf. In de printuiting staat “We hebben allemaal wel eens op glad ijs gestaan” of “We hebben allemaal wel eens gezocht naar de juiste balans” en gaat vervolgens in op compliance vraagstukken. Van Brussel: “We noemen het ‘onze glad ijs-campagne’. Juist het onschuldige beeld van een jongetje op het ijs of een meisje op een balansbalk terwijl het over serieuze thematiek gaat werkte goed.” De 1/1 pagina heeft negen keer in het FD gestaan in de periode mei t/m november 2017.

Voor radio werden vier versies van een spot opgenomen. Elke spot begint met een compliance vraagstuk: “Die deal in Rusland? Dat heeft onze lokale agent toch wel netjes geregeld? Toch?” Het tweede gedeelte van de spot werd door verschillende directieleden van Compliance People zelf ingesproken. De spots werden vóór de zomer twee keer twee weken lang uitgezonden en na de zomer opnieuw twee keer twee weken.

Beluister één van de vier spots hier:

Daarnaast had de campagne ook een online component. Er werden 100.000 impressies op FD.nl ingezet en twee banners in de FD nieuwsbrief. Van Brussel: “In de tijd van de campagne zagen we de traffic naar onze website verdubbelen. Omdat de doelstelling naamsbekendheid was, waren we extra blij verrast met enkele nieuwe klanten die direct refereerden aan onze campagne. Zo hadden we de marketingkosten snel terugverdiend.”

Zo zag de nieuwsbrief advertorial eruit: 

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

FD Mediagroep

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner