door Publicis One Nederland, partner | 13 oktober 2017, 16:04 in Merk & Strategie
Q22017 Medialandschap Starcom

Q2: het kwartaal van Instagram Stories, Apple Music en commotie rondom Dumpert en Q-Music

Publicis One Nederland, partner | 13 oktober 2017, 16:04

Consumenten vertonen veelzijdig en versnipperd mediagedrag. Adverteerders en exploitanten proberen hierop te anticiperen wat er voor zorgt dat het huidige medialandschap zich razendsnel beweegt. Starcom houdt vinger aan de pols door elk kwartaal een update uit te brengen van de belangrijkste trends en ontwikkelingen.

Er gebeurde veel in Q2 2017. Zo zien we bioscopen experimenteren met mobiele interactiviteit en ontstaat er discussie over programmatic buying en de verantwoordelijkheid van adverteerders door de commotie rondom Dumpert en Geenstijl. Ook is er reuring in het radiolandschap waar Mattie en Wietze zorgen voor een soap en Q-music zijn marktaandeel ziet dalen. In Q2 zet muziek streaming service Apple Music grote stappen en heeft Instagram Stories meer gebruikers dan Snapchat.

Als Human Experience Company begint voor Starcom (onderdeel van ) alles bij het begrijpen van mensen en hun mediagedrag. Om een goed en volledig beeld te krijgen van de beleving van consumenten analyseert het Insights & Data team van Starcom het Nederlandse medialandschap aan de hand van vijf Media Consumption Patterns ‘Watching, Listening, Reading, Communicating en On the Go’.

publiceert elk kwartaal de rapportage ‘Dutch Media Landscape’. De data waarop de inzichten zijn gebaseerd, zijn de meest actueel beschikbare in de markt.

Wil je helemaal op de hoogte zijn? Bekijk hier medialandschap update Q2

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Publicis One Nederland

Partner

Publicis One biedt geïntegreerde creatieve marketing- en technologie oplossingen voor elk merk-, media- en/of digitaal communicatievraagstuk.

Lees meer over Publicis One Nederland
Meer van deze partner