door Sanoma, partner | 11 oktober 2017, 10:06 in Media
Digital programmatic

Sanoma lanceert als eerste in-app audience data via programmatic

Sanoma, partner | 11 oktober 2017, 10:06

Op basis van de first party data uit haar netwerk is Sanoma in staat zeer kwalitatieve profielen samen te stellen. De grootte en diversiteit van het netwerk maakt het mogelijk om specifieke doelgroepen op schaal te bereiken. Op web wordt dit al geruime tijd aangeboden, en in-app kon tot voorkort alleen direct ingekocht worden. Vanaf nu kan in-app targeting op basis van data ook programmatic worden aangeboden.
De in-app segmenten worden opgebouwd vanuit het leesgedrag binnen onder andere de NU.nl app. Sanoma heeft een custom algoritme ontwikkeld dat op een heel nauwkeurige manier de verschillende onderwerpen uit een artikel kan halen om zo een interesse profiel samen te stellen. Daarnaast worden demografische kenmerken toegevoegd.
Audiences worden per deal-ID aangeboden en targetbare segmenten zijn onder andere sociodemografische en interesse profielen.

Outstream video via AppNexus beschikbaar
Naast display op web en app is outstream video vanaf heden ook beschikbaar via AppNexus. Dit wordt per deal-ID aangeboden op onder andere NU.nl en onze vrouwentitels. Interessant is dat dit formaat ook aan een audience te koppelen is, waarmee een gerichte videocampagne te realiseren is. De floorprice bedraagt € 7,80 CPM.

Optimalisaties op het Sanoma netwerk

  • Het is sinds kort mogelijk audiences vanuit clicks op te bouwen. Wil je een interessante intent-doelgroep targeten? Laat het ons weten;
  • en hebben optimalisaties doorgevoerd op het gebied van viewability. Op Lindanieuws wordt smartloading toegepast op mobile web en zijn de posities meer in-view gebracht, NU.nl heeft de skyscraper sticky gemaakt op veel plekken waardoor de viewtime omhoog gegaan is.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Sanoma

Partner

Het mediabedrijf met het meest toonaangevende portfolio in Nederland.

Lees meer over Sanoma
Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter