door TBWA, partner | 18 oktober 2017, 9:00 in Merk & Strategie

Je ziet ze pas echt in de Hermitage

TBWA, partner | 18 oktober 2017, 9:00

Voor het eerst in honderden jaren tijd keren de Hollandse Meesters uit de Hermitage St. Petersburg terug naar hun thuisland – Nederland. Tegen de conventie in zijn de belangrijkste werken niet al voor de tentoonstelling op straat en online te zien. In plaats daarvan krijgt het publiek alleen plagende voorproefjes. Meesters van dit kaliber verdienen het namelijk om in het echt te worden gezien en daarvoor zul je naar de Hermitage Amsterdam moeten komen.

Dit concept - je ziet ze pas echt in de Hermitage - wordt doorgevoerd in outdoor, online en social films met verschillende BN-ers.

In de tentoonstelling "Hollandse Meesters uit de Hermitage – Oogappels van de tsaren", worden 63 werken van 50 verschillende schilders overgevlogen vanuit de Hermitage in St. Petersburg en tijdelijk tentoongesteld in de Hermitage Amsterdam.
 
Voor deze zeldzame thuiskomst zijn verschillende talentvolle Nederlanders gevraagd om voor de camera een eerste reactie te geven op de echte werken, zonder dat de kijker de werken ooit volledig in beeld ziet. De reacties van artiest Guus Meeuwis, designer Piet Hein Eek, en Olympische gouden medaillewinnaars Ilse Paulis en Maaike Head prikkelen de kijkers om de werken in het echt te gaan bekijken.
 
In zowel de offline als online campagne wordt de nieuwsgierigheid gewekt door de geniale Hollandse Meesters gedeeltelijk door te laten schijnen, met plagende teksten. De boodschap is duidelijk: je ziet deze Hollandse Meesters pas echt in de Hermitage.
 
Vanaf 7 oktober is de tentoonstelling geopend en kan er van de meesterwerken, die hier al meer dan honderden niet in het echt te zien waren, genoten worden.
 
Ben Hartman, Executive Creative Director bij TBWA\UNITED: “What a treat helping bring the work of Rembrandt and these other Dutch masters back home for the first time in hundreds of years. This story alone should be enough incentive to fill the halls of the Hermitage. Hopefully our creative idea, which teases this epic wait, will add to the anticipation and make it the blockbuster exhibition of the year.”
 
Paul Mosterd, Adjunct directeur bij De Nieuwe Kerk/Hermitage Amsterdam: “Voor een creatief bedrijf als de Hermitage is het een feest om met de profs van TBWA\UNITED samen te werken. Kunst en reclame was altijd al een goed huwelijk. Van Andy Warhol tot de Gouden Eeuw inspireren we elkaar. We kenden TBWA als het reclamebureau van onze sponsor Heineken en zo'n creatieve campagne is een cadeautje.”
 
Guus Meeuwis:

Piet Hein Eek:  

Maaike Head & Ilse Paulis: 

Meer informatie over de tentoonstelling:

Credits
Klant: Hermitage Amsterdam
Agency: TBWA\UNITED

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

TBWA

Partner

Voor grote merken en merken die groot willen worden.

Lees meer over TBWA
Meer van deze partner
Nu op Twitter