door Dept, partner | 20 december 2017, 14:56 in Marketing Technology
Christmas unskippable

Unskippable Christmas

Dept Agency, partner | 20 december 2017, 14:56

Hoe Unskippable (part of Dept) zich feilloos past in de korte kerstfilm traditie en een ware tranentrekker produceert.

Rond Kerst vallen ze als sneeuwvlokken uit de lucht: de Kerstcommercials. Grote merken doen hun best om zoveel mogelijk kerstgevoel te ontlokken bij de kijker. Bij Unskippable (part of Dept) zijn we zelf enorme fans van de John Lewis kerstcommercials met als hoogtepunt . Prachtige korte films waarin tijd noch budget een beperking lijken te zijn geweest. We wilden heel graag dit jaar meedoen aan deze emo-film traditie. Maar aangezien dit meer een hobby project voor onszelf was, was ons budget voor prachtige visual effects beperkt. Dus daarmee werd de uitdaging om een simpel en klein verhaal te vertellen alleen maar groter. Wat heb je minimaal nodig om in een paar minuten een oprechte emotie teweeg te brengen?

Uit de brainstorms kwam al snel dat het kerstgevoel uiteindelijk bestaat uit samenzijn met dierbaren en het delen van die momenten. En dat dat gevoel pas in gevaar komt als de dierbaarsten en/of kwetsbaarsten er niet bij aanwezig kunnen zijn. Vaak gaat het dan om fysiek zoals in de prachtige film van maar voor ons was het interessant om te onderzoeken hoe het zou zijn als je er wel bij kunt zijn, maar je hoofd dat niet meer toelaat. Vanuit dat perspectief ontstond deze kerstfilm. Het was meteen duidelijk dat we dit alleen maar konden maken met een acteur die dit geloofwaardig kon neerzetten. Toen Jules Croiset besloot mee te werken aan deze film viel alles op zijn plek. En konden wij heerlijk een film maken om bij te janken. Want dat mag toch stiekem alleen met Kerstmis.
 

Unskippable is onderdeel van Dept – een internationaal netwerk van leading digital agencies. Vanuit kantoren in Europa en de US combineren 600 van de meest getalenteerde en ervaren mensen in de industrie creativiteit, technologie en data voor digitale oplossingen die merken helpen te groeien en het leven makkelijker maakt.

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Dit is een bijdrage van

Dept

Partner

Meer van deze partner
Whitepapers van deze partner
Nu op Twitter