'Aanbieders mobiele telefonie verwaarlozen klanten'

Aanbieders van mobiele telefonie in Nederland moeten veel meer aandacht besteden aan hun klanten, wil hun winstgevendheid niet zwaar onder druk komen te staan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat concludeert advies- en organisatiebureau KPMG Consulting op basis van eigen onderzoek. Nu besteden de mobiele operators nauwelijks aandacht aan hun klanten. Het gevolg is dat velen afhaken en hun heil elders zoeken. Momenteel is ongeveer 75 procent van de klanten trouw aan de aanbieder met wie zij in eerste instantie in zee zijn gegaan. Dat betekent dat van elke vier nieuwe klanten er één zijn abonnement binnen een jaar opzegt. Als de operators erin slagen het verloop terug te dringen van 25 tot zo'n 15 procent, stijgt de nettowinst per klant op jaarbasis met bijna 40 procent tot 88 gulden, aldus KPMG Consulting. Maar het bureau denkt niet dat de aanbieders er dit in jaar in slagen om het tij te keren. Nederland is overigens geen uitzondering op de regel, ook in Japan, de VS en andere Europese landen is deze trend zichtbaar.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie