ABN Amro's marketingpijnen

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Die arme ABN Amro-marketeers: moesten met lede ogen de uitgebreide negatieve aandacht ondergaan in waarin Georgina Verbaan als presentatrice toont meer talenten te bezitten dan enkel die prachtige nou ja. Begon ze het kunstwerk - een hondenbeeld - te interviewen toen ze niet welkom was om de 'Schone Schijn Award' nominatie te presenteren. Maar een ABN Amro-chef kwam wel als enige van de genomineerden naar de prijsuitreiking van Milieudefensie. Heel goed van De Bank, die de prijs met opgeheven hoofd weigerde. ABN, vindt Milieudefensie, investeert heel veel in vervuilende projecten.

Is dat nu een reden voor consumenten om stante pede hun bankrekening op te zeggen? Denk het niet. Persoonlijke ervaringen voeren de boventoon bij dat soort besluiten. Zelf zei ik de ABN-rekeningen van m'n bedrijf vaarwel toen de bank twee jaar geleden haar internetbankieren nog niet goed had geregeld.

Maar echt beroerd was de ervaring met ABN Amro verzekeringen afgelopen week. Ondanks alle doorgegeven adreswijzingen stond als verzekerd pand in het nieuwe polisafschrift nog steeds een kantoor waar ik al meer dan een jaar terug vertrok. En de polis zelf stuurde ABN naar een adres waar ik al vier jaar geleden vertrok.

Opzeggen de hele handel, nu is het mooi geweest. Laatste opmerking van de medewerker: "wilt u nog een keer een adreswijziging sturen op een formulier via de website, want anders komt de bevestiging van uw opzegging op het oude adres aan."

Nederland ontwikkelt een nieuwe specialiteit in marketing: klanten wegjagen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie