Centraal Beheer heeft primeur met visuele radiocampagne

Met de ‘InruilDeals’ adverteert de verzekeraar op snelwegmasten en radio.

Door een koppeling van technologieën geeft de radiocommercial bij uitzending een signaal af naar de digitale reclamemasten, waarmee vanaf vandaag op zes ‘high traffic’ locaties langs de Nederlandse snelwegen gedurende enkele minuten exclusief de boodschap van Centraal Beheer zichtbaar is.

De verzekeraar claimt daarmee een wereldprimeur te hebben. De visuele radiocampagne is tot stand gekomen door een samenwerking tussen OMD, OOHA Media, Mediasynced, Adform en MyAdbooker.

Ellen van der Horst, communicatiemanager Centraal Beheer: ‘Centraal Beheer staat altijd open voor innovatieve manieren om met haar klanten in contact te komen. Met dit mediatype doen we echt wat nieuws. Tegelijkertijd te zien én te horen zijn voor automobilisten op de snelweg geeft een extra impuls aan onze geïntegreerde InruilDeals autocampagne.’

Syncen
In gesprekken tussen OMD en OOHA Media kwam het idee van de zichtbare radiocampagne ter sprake. OMD zag in deze ontwikkeling direct een uitgelezen kans voor het vergroten van de impact van de campagne voor Centraal Beheer. Olger Smit, managing director digital OMG: ‘De marketingprestaties van onze klanten zijn over de afgelopen jaren verder verbeterd door slimme toepassingen van de technologie van het “syncen” van mediumtypen. Ik ben er trots op hoe dit team in deze samenwerking de inzet daarvan naar een volgend niveau heeft gebracht.’

Onderzoek
Door de koppeling tussen beiden mediumtypen vergroot men niet alleen de contactkans, maar vullen ze elkaar ook aan in eigenschappen, zegt Smit. Hiermee is een visueel component aan radio toegevoegd en de beknopte inhoudelijke boodschap van een snelwegmast met audio rijker gemaakt. Of deze innovatie ook daadwerkelijk leidt tot een verhoging in campagnebekendheden en merkvoorkeur, gaat OMD onderzoeken.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie