CMO Bacardi moet McDonald’s redden

Eerder werkte ze bij Unilever waar ze deel uitmaakte van het team dat voor Dove de ‘Campaign for Real Beauty’ trok.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

McDonald’s heeft de Braziliaanse Silvia Lagnado aangesteld als global CMO. Lagnado, tot voor kort CMO van Bacardi is de eerste marketingeindverantwoordelijke wereldwijd sinds 2010. De restaurantketen wil zijn merk een nieuwe impuls geven en tegenvallende verkoopresultaten terugbuigen. Lagnado wordt verantwoordelijk voor global brand management, waaronder global marketing, menu- en consumer insights.

Thuismarkt
Bij Bacardi was Lagnado verantwoorlijk voor verschillende merken van het drankenconcern. Eerder werkte ze bij Unilever waar ze deel uitmaakte van het team dat voor Dove de ‘Campaign for Real Beauty’ trok. Tegelijk trok McDonalds Robert Gibbs aan als global chief communications officer. Beiden rapporteren direct aan CEO Steve Easterbrook. McDonald’s wereldwijde omzet nam in mei af met 0.3%. Vooral op zijn Amerikaanse ‘thuismarkt’ ging het een stuk minder: het bedrijf verloor daar 2,2% van zijn omzet, waar de omzet in Europa juist met 2,3% steeg. Vooral in het Verenigd Koninkrijk gaat het nog goed.  Volgens Easterbrook brengen de twee een bak ervaring en ‘outside perspective’, nodig om van McDonald’s een moderne en progressieve burger company te maken.

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie