DMSA ‘ten dele’ tevreden over voorstel EU-commissie

De DMSA is slechts ten dele tevreden over de uitspraak die een commissie van leden van het Europees Parlement deze week deed inzake de opt-in/opt-out discussie.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Begin september stemde het Europees Parlement over een ontwerprichtlijn om ongevraagde reclame via e-mail te verbieden. Omdat het EP niet tot een werkbare tekst kon komen, ging het ontwerp terug naar een commissie van parlementsleden. Deze stelt nu voor om lidstaten zelf te laten bepalen of voor e-mail opt-out of opt-in moet gelden. De DMSA is niet onverdeeld tevreden met het resultaat van de stemming, omdat voor SMS een opt-in dient te gelden. De commissie heeft hiervoor gekozen omdat het medium als ‘te indringend’ wordt ervaren, omdat de beltoon die men hoort bij het ontvangen van reclame via SMS niet kan worden uitgezet. ‘De commissie ziet daarmee over het hoofd dat dergelijke problemen in de toekomst ook met technische middelen (bijvoorbeeld het plaatsen van filters zoals bij e-mail ook mogelijk is) kunnen worden opgelost. Naast een verbod zou de regelgeving een voorziening moeten bevatten waarmee snel kan worden gereageerd op de toekomstige technische ontwikkelingen.’

Op 14 november stemt het Europees Parlement in een plenaire zitting over het voorstel van de commissie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie