Premium

Etos komt met stappenteller om miljoen klanten te registreren voor nieuwe loyalty-programma

Na de supermarkten gooit ook drogisterijketen Etos het over 'de gezonde boeg'.

  • PR
  • 24 March 2016
  • Roderick Mirande

Wat wil de Nederlandse vrouw? Meer bewegen! Tot die conclusie komt drogisterijketen Etos (onderdeel van Ahold) na een onderzoek onder 1.027 Nederlandse vrouwen van 18 jaar en ouder (maart 2016, Kien Onderzoek). &;Maar&;, zegt Etos, &;het merendeel heeft geen idee hoeveel stappen er nodig zijn voor actieve levensstijl.&; Gemiddeld lopen vrouwen tussen 3 duizend en 4 duizend stappen per dag, terwijl het dagelijks aanbevolen aantal stappen 10 duizend bedraagt.

&;Etos helpt gezonder te leven&;
Deze doelgroepinzichten bij elkaar opgeteld, heeft Etos doen besluiten om een nieuw digitaal klantenprogramma te lanceren: &;Mijn Etos&;. Hierin staat de Etos App centraal, onderdeel daarvan is een stappenteller. Daarmee kunnen vrouwen bijhouden hoeveel stappen ze hebben gezet en worden ze beloond met cadeautjes en aanbiedingen. Het motief dat Etos noemt luidt: &;We willen Nederlandse vrouwen helpen nog meer in beweging te komen en gezonder te leven.&; (Uitlegvideo onderaan dit bericht.)

Los van de app en de digitale stappenteller is er voor de digibeten onder de Etos-klanten ook nog een ouderwetse offline klantenkaart aan te vragen.


De My Etos-app, gebruikt als klantenkaart

2,64 miljoen registraties
In een reactie aan Marketing Online zegt een woordvoerder van Etos dat het streven is om dit jaar 1 miljoen geregistreerde klanten realiseren. De woordvoerder: &;Etos heeft 3,3 miljoen klanten. We willen uiteindelijk zo&;n 80 procent (2,64 miljoen, red.) van onze klanten registreren in "Mijn Etos". Hetzij via de app, hetzij via de kaart.&;

500 duizend stappen
In de App zit zoals gezegd een stappenteller verwerkt die klanten beloont bij iedere mijlpaal door middel van cadeautjes en aanbiedingen. Maar hoe vaak gebeurt dat? En hoe groot zijn de cadeautjes? De woordvoerder zegt er dit over: &;We schrijven challenges uit. De volgende challenge is 500 duizend stappen vóór de zomer begint (vóór week 26). Binnen de challenge zijn er mijlpalen van 50.000 stappen, en bij elke mijlpaal krijg je ook een cadeautje of een aantrekkelijke aanbieding. En als je de challenge hebt gehaald natuurlijk ook.&;

Aanbiedingen op locatie
Middels een dergelijk app kan - mits daarvoor toestemming is gegeven door de gebruik(st)er - uitgelezen worden waar de gebruik(st)er zicht beweegt. Dat biedt Etos de mogelijkheid om specifieke aanbiedingen te doen op het moment dat een gebruik(st)er van de My Etos-app in de buurt van een Etos-winkel is. Maar Etos laat weten dat het op dit moment niets met locatieservices doet. En later? &;Wellicht gaan we daar in de toekomst iets mee doen.&;

Etos over Etos
&;Etos maakt persoonlijke verzorging bereikbaar voor iedereen in Nederland. We geloven dat met een goede verzorging de wereld aan je voeten ligt. Elke dag staan 5.000 medewerkers klaar om klanten te verwelkomen en hen een deskundig en betrouwbaar advies te geven. Het assortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging-, baby- en beautyproducten, aangeboden in A-merk en een goed en voordelig eigen merk. Dat klanten Etos waarderen, blijkt uit de diverse prijzen die Etos gewonnen heeft. Zo zijn we verkozen tot ‘Beste Winkelketen van 2015’ in de categorie ‘Drogist’. Beste Winkelketen van Nederland is de grootste consumentenverkiezing van Nederland. Ook werd Etos de afgelopen jaren vijf keer verkozen tot ‘Beste Drogist van Nederland’. Etos werd in 1919 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Philips concern en in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV.&;

premium

Registreer en probeer 1 maand gratis

Om dit artikel te kunnen lezen heb je een Premium account nodig. Registreer nu en probeer de eerste maand gratis.

Probeer 1 maand gratis Abonneer direct
Advertentie