Google met Nederlandse versie AdWords

Zoekmachine Google is een Nederlandstalige versie van AdWords gestart, een advertentiemiddel dat werkt op basis van cost-per-click.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens Emerce kunnen adverteerders hiermee zelf hun reclame toevoegen aan de sites die gebruik maken van Google. AdWords is al enige tijd beschikbaar, maar alleen in de talen Engels, Duits, Italiaans, Spaans, Frans en Japans. Google zegt dat met de toevoeging van Nederlands het mogelijk is om ´effectiever te targeten op de Nederlandse markt`. Bovendien krijgen adverteerders een Nederlandstalige interface te zien en is er ondersteuning van een Nederlands verkoopteam.

De adverteerder die reclame wil plaatsen op de site en partnersites van Google kan online zijn advertentie toevoegen voor eenmalig vijf dollar. Vervolgens wordt per doorklik een bedrag in kosten gebracht. Dit bedrag hangt af van de categorie of zoekterm waarop geadverteerd wordt. De reclame verschijnt vervolgens in het kader rechts van de zoekresultaten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie