Premium

Goud Activatie en Uberconnected fuseren tot nieuw bureau

Goud Uberconnected wil nieuwe norm in merkactivatie zijn.

Het kent een bezetting van bijna 60 medewerkers. De bureaudirectie wordt gevoerd door de partners Coen Ruseler (l) en Brian Hirman (r), oprichters van respectievelijk Goud Activatie en Uberconnected. Medepartners zijn Charles Borremans, Bas Smabers en Maaike Peters.

Goud Activatie bestaat sinds 2008 en richtte zich sinds de oprichting op het activeren van merken met de inzet van salespromotion en direct marketing. Uberconnected begon in 2014 als bureau voor social media marketing met een focus op social care: het namens merken reageren op berichten die zijn gericht aan of gaan over het merk via sociale media.

Toenadering
Aanleiding voor de fusie is wederzijds &;het gevoel van het ontbreken van een discipline&;. Bij  Uberconnected was dit de wens om invulling te kunnen geven voor klanten aan de ontwikkeling van activatiecampagnes, terwijl bij Goud Activatie de behoefte bestond om te groeien op het gebied van digitaal en social media.

Hirman: &;Je kunt dan twee dingen doen: of je bouwt die disciplines zelf op, of je zoekt toenadering tot een andere partij die hierover beschikt.&;

Beide bureaus kwamen al ruim een jaar intensief met elkaar samen en deelden onder meer een kantoor in het Olympisch Stadion. Met ingang van deze maand gaan ze dus verder  als nieuwe bureaucombinatie.

Activatie Loop
Goud Uberconnected benadrukt niet het zoveelste bureau te zijn dat fuseert om offline en online bij elkaar te brengen. Het bureau brengt naar eigen zeggen een andere visie op merkactivitie, door te denken vanuit de Activatie Loop. Essentieel hierbij is het verdwijnen van de &;volgtijdelijkheid van het campagnedenken binnen merkactivatie&;. Onder invloed van social media is een campagne niet altijd meer het vertrekpunt van merkactivatie. Activatie start bijvoorbeeld ook vanuit een voor het merk relevante social mediaconversatie.

Coen Ruseler: &;We zien merkactivatie als het resultaat van een voortdurend op elkaar inwerkend proces van campagne, content en conversatie. Merkactivatie kan vanuit elk van deze pijlers starten. Vanuit deze visie willen wij merkactivatie bedrijven en resultaten voor onze klanten realiseren, die de nieuwe norm op het gebied van merkactivatie zijn.&;

In de printuitgave van Adformatie die deze week verschijnt, staat een uitgebreid interview waarin de betrokken toelichting geven over de achtergronden van deze fusie.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie