Helft beroepsgroep communicatie zoekt andere baan als ‘kantoor’ weer verplicht wordt

Groot deel geeft hybride werken niet graag op, blijkt uit onderzoek van Logeion en Adformatie, uitgevoerd door DVJ Insights

123rf

Het einde van het coronaregime voor werk komt langzaamaan in zicht, hoewel 1,5 meter nog een tijdje de norm is en we nu nog minder dan de helft van de werktijd op kantoor mogen zijn, zo bleek uit de persconferentie van Mark Rutte afgelopen.

In een gezamenlijke enquête van Logeion en Adformatie, uitgevoerd door DVJ Insights onder zo’n 200 communicatieprofessionals werd onder ingegaan de gevolgen en toekomst van het thuiswerken.

Allereerst bleek dat het op afstand werken niet voor iedere organisatie reden om meer aandacht aan de betrokkenheid van medewerkers te besteden. Een derde van de communicatieprofessionals geeft aan dat employee-engagement geen extra aandacht heeft gekregen tijdens corona. Bij de grote meerderheid (64 procent) was dit wel het geval.

Andere baan zoeken

Zes op de tien respondenten gaat ervan uit dat hybride werken de nieuwe realiteit lijkt te worden en geeft aan dat de organisatie hier al maatregelen voor heeft genomen. Een kwart herkent zichzelf in het hybride werken, maar ziet nog geen maatregelen vanuit zijn of haar organisatie terug.

Opvallend is het antwoord de vraag wat communicatieprofessionals gaan doen als ze na ‘corona’ weer verplicht worden om weer volledig op kantoor te werken.

Voor de helft (48 procent) van de respondenten is dit reden om op zoek te gaan naar een andere werkgever. Deze grote groep vindt het  van doorslaggevend belang of het kan thuiswerken, of in ieder geval de plaats waarop wordt gewerkt flexibel kan invullen.

Overigens zal iets meer dan de helft van de communicatieprofessionals zich er wel bij neerleggen als de werkgever besluit tot een verplicht werken op kantoor.

Logeion en Adformatie onderzochten gezamenlijk op een aantal terreinen hoe corona en andere ontwikkelingen van het afgelopen jaar het werk van de communicatieprofessionals hebben beïnvloed. Het onderzoek werd uitgevoerd door DVJ Insights, Sjors Kremers, 198 communicatieprofessionals namen deel. De komende dagen leest u meer resultaten op deze site, onder meer over de waardering voor communicatie, purpose en diversiteit. Ze worden ook besproken op C-Week van Logeion, dat deze week online plaats heeft.

employee engagement
hybride werkvormen

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie