Het nieuwe normaal: real-time, right now!

Nog niet zo heel lang geleden zag de wereld van marketeers er redelijk overzichtelijk uit. Communicatie met klanten verliep via een vastomlijnd plan; er werden verschillende communicatiemiddelen ingezet en via een aantal kanalen werd de consument verleid tot een aankoop. Helaas nog niet inspelend op het actuele gedrag. Deze manier van verleiden ligt achter ons.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

René van der Laan, director integrated marketing management bij SAS, stuurde MarketingOnline onderstaand gastblog, over the new normal.

De mogelijkheden diesocial en mobile brengen, hebben communicatie voor altijd veranderd. De wereld is niet statisch en vastomlijnd. De belangrijkste kenmerken van succesvolle marketeers en organisaties anno nu? Snelheid en flexibiliteit!

The new normal
Laatst woonde ik een presentatie bij van visionair Peter Hinssen die de tijd waarin we leven heel treffend weergaf: ‘The new normal.’ Hij sprak over de impact die technologie heeft op het zakelijke en maatschappelijke leven. Het grootste verschil tussen ‘The old normal’ en ‘The new normal’ is dat informatie niet langer statisch is, het is een flow. Je zou ‘The new normal’ als de tweede golf van de digitalisering kunnen zien. We gaan toe naar een tijd waarin we verwachten dat alles digitaal is. Dat we overal internetverbinding hebben en altijd toegang hebben tot de informatie, diensten en producten die we willen hebben. Hierbij staan social media en mobiele toepassingen centraal.

Plaats als eerste een reactie