Hilarische PR-misser van Trump-campagne is bron van plezier en merchandising

De smoezelige persco in Four Seasons Total Landscaping is een inspiratiebron voor grappenmakers en commerciële spin offs.

Rudy Giuliani tijdens de persconferentie

Op zaterdag tweette de Amerikaanse president Donald Trump dat er een "grote persconferentie" zou worden gehouden in het Four Seasons in Philadelphia.

Verslaggevers en waarschijnlijk ook het campagneteam van Trump dachten dat het chique hotel met die naam was afgehuurd, maar er bleek iets misgegaan. Het hoveniersbedrijf Four Seasons Total Landscaping was de locatie van dienst, gelegen op een bedrijventerrein naast een sexshop, crematorium en een gevangenis om de hoek.

Advertentie
advertisement
landscaping 1
four seasons 2

Voor de advocaat van groezelige zaken Rudy Giuliani, die de persconferentie over de zogenaamde verkiezingsfraude leidde, was er geen harmonieuzere omgeving te bedenken. De campagnemedewerkers naast hem probeerden te kijken alsof niets normaler was dan een persmeeting voor een presidentiële campagne voor een paar tuinslangen.

De persconferentie werd een hit, maar om andere de reden die het campagneteam in gedachten had. Op sociale media wisten mensen wel raad met Four Seasons Total Landscaping

Ook werd er een VR-versie van Four Seasons Total Landscaping gelanceerd, en het tuincentrum zelf bracht een zoom-foto online, te gebruiken voor mensen die ook geen geld over hebben voor persconferenties.

Ook profiteert het commercieel van de onverwachte bekendheid. Het verkoopt stickers en T-shirts met teksten als Make America Rake Again  (Laat Amerika weer harken) en Lawn and Order (Gazon en Orde). Wegens de enorme belangstelling waren ze snel uitverkocht.

sticker landscaping
uitverkocht

Plaats als eerste een reactie

Advertentie