Hoe een ondernemer weer in haar rol als reclamecreatief dook

Voor haar techblog gericht op vrouwen creëerde Nina Verberne onlangs haar eerste commercial, die ze zelf bedacht en produceerde.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Door: Ivar de Jong

Een deel van de studenten advertising in spe belandt bij een reclamebureau. Maar dat niet iedereen die ambitie heeft bleek al uit het stuk dat Kyra onlangs . De weg die Nina Verberne (27) ingeslagen is, vond ik opvallend en interessant. Momenteel draait namelijk de eerste commercial op RTL, die ze zelf bedacht en produceerde, voor het blog dat ze anderhalf jaar terug begon. 

Nina studeerde bijna 4 jaar terug af aan Willem de Kooning academie. Tijdens haar afstuderen liep ze stage bij de online redactie van ELLE om haar copy skills bij te schaven. Kort na haar afstuderen belandde ze na een tussenstop bij JWT: ‘Hier heb ik onwijs veel geleerd, maar ben ik ook tot de conclusie gekomen dat de reclamewereld niet mijn cup of tea is. Ik vind het lastig om mezelf in een merk te verplaatsen waar ik niet 100% achtersta!’ Ze stapte over naar klantzijde en kwam bij Sizz terecht. Bij Sizz ontdekte ze dat er genoeg techblogs waren, maar geen één die zich specifiek focust op vrouwen. zag het daglicht, wat haar helemaal gelukkig maakt: ‘Nu heb ik zelf een merk gecreëerd waar ik 200% achtersta en dat werkt veel fijner!’

Always w/ groeit met de dag en iedere dag staat er nieuwe content op. Van Fit Friday, waarbij activity-trackers of sport-apps getest worden, tot de zoektocht naar apps waarmee je jouw foto’s nog mooier maakt. Maar ook handige smartphone-hacks en -tips.

Met de hulp van enthousiaste vrienden en volgers creëerde Nina zonder budget een herkenbare commercial. Wenneker zorgde voor de productie en de regie was in handen van Joris Noordenbos die tijdens het draaien nog veel bruikbare inbreng had. De commercial speelt in op de ongemakken die techniek met zich mee kunnen brengen. In dit geval het gênante moment dat foto’s van jezelf terwijl je dronken bent online komen te staan, op het moment dat jij je roes aan het uitslapen bent. Always w/ schrijft onder andere over oplossingen om je dit soort ongelukkigheden te besparen.

Door een mooie deal met RTL kan Nina hard aan de weg gaan timmeren met haar blog. Toch was het proces wel ingewikkeld. Niks is namelijk moeilijker dan de pet van zowel klant als creatief op te hebben. Zoals Nina zelf zegt: ‘Het is onwijs lastig als het je eigen product is, omdat je er dan aan kan blijven werken. Het is nooit af. Je bent continu naar perfectie aan het streven. Tot dat je de deadline bereikt en zegt: ‘let’s do it!’ En het resultaat mag er zijn, al heeft ze nog wel een fors aantal ‘I owe you’s’ uitstaan.

Het is interessant om te zien hoe iedere student na zijn opleiding zijn eigen pad volgt. Daarin is het vooral belangrijk dat je uitdoktert waar je heel enthousiast van wordt en blíjft worden. In het geval van Nina zit dat nu duidelijk wel goed.

 
 

Ivar de Jong is freelance Art Director en oprichter van ReclameRidders

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie