Jong talent reist naar Cannes en blogt voor Adformatie

RA*W stuurt 30 jonge reclametalenten naar het festival

RA*W gaat dit jaar opnieuw naar het Cannes Lions Festival of Creativity. De organisatie reist vanaf komend weekend met 30 jonge reclametalenten naar het prestigieuze festival. Volgens de organisatie is het zeker geen snoepreisje, want de groep vertrekt met een klare missie: kennis vergaren, inspiratie opdoen en bloggen voor onder andere Adformatie.

Benieuwd naar de blogs en ander nieuws over Cannes? Houd ons Channel in de gaten!

Vooroordelen en clichés
Dit jaar staat de reis in het teken van het ontkrachten van vooroordelen en clichés. Te beginnen met hun eigen aanwezigheid op het festival.

‘De afgelopen jaren hebben we gemerkt dat er vooroordelen bestaan over onze trip naar Cannes’, zegt bestuurslid Rein Hannah Bojahr. ‘Het draait alleen om de rosé, je leert er niets; zijn er een paar. Natuurlijk zijn er grote feesten. Maar er is veel meer. Cannes is de enige plek waar je live kunt luisteren naar de grootste namen uit de creatieve industrie en ze zelfs persoonlijk kunt spreken. En wat dacht je het prijswinnende werk dat tentoongesteld wordt in het Palais en de netwerkborrels waar jonge talenten kennis kunnen maken met hun toekomstige baas? Het festival is ontzettend waardevol – juist voor jong talent.’

Keith Smith pleit voor meer jong talent in Cannes
Steeds meer reclamebazen zien het belang van jong talent in Cannes. In deze video doet Keith Smith, International President van TBWA\ Group, voor RA*W een oproep aan bureaudirecteuren om hun jonge talenten naar Cannes te sturen. Hij benadrukt dat het festival veel meer om hen zou moeten draaien, dan om de gevestigde namen.

Tijdens privé-sessies in en rondom het Palais des Festivals ontmoeten RA*W’ers een aantal internationale experts. Dit jaar onder andere Sarah Watson (Global Chief Strategy Officer van BBH New York), Alex Katz en Javi Iniguez (Founders en Creative Directors van Officer & Gentleman), James Temple (Executive Creative Director van R/GA London) en Marc de Swaan Arons (CMO & Executive Boardmember van Kantar Vermeer, New York). In een intieme setting stellen de 30 talenten al hun prangende vragen, waarna de output wordt vastgelegd om te delen met de achterban in Nederland.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie