Lacoste, kleding voor psychopaten door psychopaten

Groot nieuws: Lacoste wil dat de politie Breivik verbiedt om hun kleding te dragen. Breivik spoort voor geen meter, maar de marketing- en PR mensen van Lacoste mogen na deze actie ook in een dwangbuis worden afgevoerd. Liefst eentje met een krokodil erop geborduurd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gangsters, hooligans, gevaarlijke gekken en zelfs ongevaarlijk gekken: ze hebben buiten meestal kleren aan.

Een Diesel spijkerbroek, de streepjes van Adidas aan hun voeten of een swoosh van Nike op hun hoody. Witteboordencriminelen zijn behangen met Hugo Boss, Prada, Gucci en Breitling. Schizofrene dictators rijden in een Mercedes. Moet je je daar als merk druk over maken? De Zwitserse horloge-industrie die de aanstichters van de Balkangenocide in het Haagse Vredespaleis hun horloges af komt nemen. Björn Borg reist naar Zuid-Amerika en trekt hoogstpersoonlijk de broekriem van Joran v/d S. aan in de beklaagdenbank, zodat z'n onderbroekelastiek niet zichtbaar wordt. Ja toch, anders voelt iedereen met ondergoed van de bejaarde tennisser zich meteen een vuile meisjesmoordenaar.

De meeste merken weten wel beter. Ging Vespa openbaar door het lint toen onze Holleeder op een scooter van dat merk rondreed? Welnee. Een provinciale journalist meldde zelfs dat Vespa een hit werd, omdat Holleeder ermee in de krant stond. De beste man had kennelijk een decennium lang niet om zich heen gekeken: Holleeder had een Vespa omdat elke Nouveau Riche in Zuid een Vespa onder zijn of haar reet had.

Geen merk is zo gestoord om publiekelijk te eisen dat gekken hun merk niet mogen kopen.

Gelooft Lacoste zelf dat de Noorse politie Andreas polootje echt uit gaat trekken? Fijn, zo'n marketingmanager die denkt dat het hele Universum om zijn heilige krokodil draait, de spotlights op Breiviks borst zet en Lacoste voorgoed met een Volslagen Idioot associeert. Een gevalletje van acute megalomane paranoia.

Opsluiten die marketeer - dat niemand bij Lacoste hem of haar heeft tegengehouden is ook al geen aanbeveling voor het merk. Er is nog maar één ding mogelijk om deze faux pas recht te breien. Als mensen die de maatschappij ontwrichten geen Lacoste aanmogen, dan moet je dat consequent doortrekken.

Al die bonusbinkies en slapende waakhonden die onze economie tot op het bot sloopten, moeten publiekelijk hun Lacoste shirtjes inleveren. Dat zal ze leren!

Scato van Opstall


Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie