Martin de Munnik: 'Meeste campagnes zijn likeable óf effectief; het gaat zelden samen'

Podcast Connect #016 met Martin de Munnik van Neurensics.

In deze 16e aflevering is Martin de Munnik, chief communications officer bij Neurensics, te gast. Hij gaat in op neuromarketing. Wat is het? Hoe effectief zijn de onderzoeksmethodes? En hoe zit het met de ethiek in dit vakgebied? 

Enkele quotes:

  • Mensen zijn hele slechte voorspellers van hun eigen toekomst. 
  • Commercials met boze of angstige mensen zijn een vaak gemaakte fout.
    Een MRI-scan is al bij 24 respondenten betrouwbaar en significant.
  • Er is geen wetenschappelijk bewijs dat likeability leidt tot sales. Likeability leidt waarschijnlijk wel tot een sterker merk.
  • Je moet eerst de propositie testen voordat je de campagne gaat testen. Welke proposite wordt het meest vertrouwd, begeerd. 
Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie