MediaScience stapt in programmatic snelwegreclame

Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoor campagne via programmatic buying.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Digitaal marketingbureau MediaScience start met een outdoor campagne via programmatic buying. Mediascience spreekt van een primeur: &;Hiermee zijn we het eerste bureau dat snelwegreclame programmatic inkoopt.&; Samenwerkende partijen binnen deze campagne zijn radiobedrijf Sky Radio, exploitant in buitenreclame en technologiebedrijven My Adbooker en Platform 161.

Het waarop digitaal wordt ingekocht is gelegen aan de A2 bij Vianen. Mediascience zegt: &;Wanneer er file staat, wordt een andere uiting getoond dan wanneer er geen file staat. Hierbij wordt gebruikgemaakt van realtime data van Rijkswaterstaat. De snelheid van de voertuigen langs het scherm bepaalt welke uiting wordt getoond. Wereldwijd is dit het eerste snelweg scherm dat via big data in kan spelen op de omgeving waar het staat.&;

René Zeedijk, managing partner bij MediaScience: &;Het belang van programmatic buying in online marketing neemt snel toe. De inzet van programmatic in outdoor campagnes zat er dan ook zeker aan te komen. We kijken uit naar de resultaten van de campagne, die we zeker gaan delen met onze relaties en de markt.&;

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie