Online merken vaak te snel

Merken die online gaan, lappen vaak hun eigen tradities aan de laars. Niet doen, want ook in de virtuele wereld moet een merk met zorg worden behandeld.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Internet is een snel, flitsend en eigentijds medium. Veel Duitse merkfabrikanten kunnen de verleiding niet weerstaan om daar gebruik van te maken. Zo zijn op de site van strakke beats te horen en is er bij Persil een ludieke restaurantgids met als leidraad: waar kun je de mooiste vlekken op je kleren krijgen?
Leuk en aardig allemaal, maar wat heeft het merk eraan? En zit de internetter daar wel op te wachten? Internet is geen speeltje meer, en de bezoeker die daar een merk zoekt, verwacht een site die hem iets relevants te bieden heeft, dat ook bij het merk aansluit.Gelukkig zijn er ook voorbeelden van hoe het wel moet. Zo kan de bezoeker van bmw.de zijn droomauto bouwen, zijn bij Maggi recepten te vinden en kan men op de agfa-site software downloaden om digitale foto´s naar het lab te sturen.

Top 10 Online-bereik van bekende merken

<>Merk<#/TD> <> Bereik (in %)<#/TD> <>Aantal bezoekers (x 1000)<#/TD><>Deutschebahn.de<#/TD> <>9,1<#/TD> <>767<#/TD> <>Deutsche-Telekom.de<#/TD> <>8,9<#/TD> <>754<#/TD><>Johnniewalker.de<#/TD> <>4,8<#/TD> <>409<#/TD><>Infineon.com<#/TD> <>4,8<#/TD> <>402<#/TD><>Quelle.de<#/TD> <>4,2<#/TD> <>353<#/TD><>Deutschebank24.de<#/TD> <>3,8<#/TD> <>320<#/TD><>Siemens.de<#/TD> <>2,9<#/TD> <>249<#/TD><>Neckermann.de<#/TD> <>2,5<#/TD> <>212<#/TD><>Eplus.de<#/TD> <>2,4<#/TD> <>203<#/TD><>Aldi.de<#/TD> <>2,0<#/TD> <>171<#/TD>

< SIZE=1>(media & marketing, mei 2000)<#/FONT>

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie