Oscar-orakel op basis van media-aandacht

Onderzoeksbureau Right Angle Research heeft vijf Oscar-winnaars juist voor-speld aan de hand van publiciteit in de media. Volgens ceo Larry Hotz bewijst deze uitkomst de 'geloofwaardigheid van de media'.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het Amerikaanse onderzoeksbureau analyseerde vanaf de dag dat de

Oscar-nominaties bekendgemaakt werden de aandacht die pers, televisie en radio aan de verschillende kanshebbers gaven. De film Traffic kreeg de

belangrijkste aandacht van de media, met een totale waarde van 1.961.376 dollar. Hoewel de spektakelfilm Gladiator het meest genoemd werd, waren de plaatsingen van de uitingen over Traffic waardevoller.

Naast het correct voorspellen van de winnende film (Gladiator), regisseur

(Steven Soderbergh), acteur (Russell Crowe) en actrice (Julia Roberts) wist

Right Angle Research Benicio Del Toro te noemen als Best Supporting Actor.

De enige misser was de Oscar voor Best Supporting Actress, die naar Marcia Gay Harden in plaats van Kate Hudson ging. (PRWeek WorldWire)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie