Persbericht: klant weg

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Zo heb ik het nog nooit meegemaakt: een bedrijf dat een persbericht uitstuurt dat er een grote klant is vertrokken. laat zelf weten dat vertrekt als klant. Uiting van maandagochtendhumeur?

Nee, dat niet. Eerder een boeddhistische loutering in de vorm van de grote kunst van het loslaten, iets dat wij Westerlingen met al onze verworvenheden maar zo moeilijk kunnen.

"Al vanaf de start van de samenwerking was duidelijk dat De Telegraaf de advertentie-exploitatie op enig moment in eigen beheer zou nemen. Dat moment was nu gekomen, zoals De Telegraaf eerder dit jaar al had aangegeven. De Telegraaf heeft daartoe medewerkers aangetrokken en een advertentiesysteem gekocht.

Voor WebAds betekent het vertrek van De Telegraaf het verlies van een grote opdrachtgever, maar omdat het vertrek al langer bekend was, heeft het bedrijf inmiddels een groot aantal nieuwe opdrachtgevers geworven."

Zo klinkt het eerlijk, om er wat druilerig op te laten volgen: "De Telegraaf heeft een leerproces doorgemaakt en is er nu klaar voor om de exploitatie zelf ter hand te nemen."

Om vervolgens te melden dat er al weer nieuwe klanten bijkwamen. Want WebAds gaat wel lekker. Vorige week nog aandacht in ons onvolprezen zusterblad Adformatie voor de 'Spot-on technologie', het vertonen van spotjes die zijn aangepast aan het 'profiel' van de bezoeker. De eerste klanten doelgroepen zijn de 360.000 registraties van en de 100.000 geregistreerden van de .

Dat wordt gepresenteerd als een soort hogere wiskunde, maar dat lezende komt toch als eerste de vraag boven: wat hebben die reclamejongens en -meisjes eigenlijk tien jaar lang gedaan, en vooral nagelaten met het web? Maar goed, het eerste schaap (WebAds) is over de dam, en niet het geringste...

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie