Premium

Pokémon GO app bereikte meer dan 2 miljoen Nederlanders in juli

Dat blijkt uit de bereikscijfers van de maand juli van GfK-DAM.

Per 16 juli 2016 is de app van Pokémon GO officieel geïntroduceerd in de Nederlandse app stores. Voor de introductie hiervan was het al mogelijk om deze app buiten de officieel appstores te downloaden in Nederland. GfK DAM nam het gebruik van Pokémon GO per begin juli mee in de meting.

In de maand juli bereikte de Pokémon GO app in totaal meer dan 2 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder. Het bereik in 13+ was 14,8 procent. Dat is 2.105.000 in absoluut bereik.

Vooral onder jongeren is het bereik van de app hoog: bijna één derde van de 13 tot 19 jarigen speelden Pokémon GO. Onder 19- tot 34-jarigen werd bijna een kwart bereikt.


Top 50 commerciële merken
In de top 50 van commerciële merken is Booking.com sterk gestegen. In juli bereikte Booking.com meer dan 3 miljoen mensen via de website en/of de app.
In de top 10 stijgen NU.nl en Gmail een plaatsje.

Op de smartphone heeft WhatsApp het grootste bereik en heeft Google nu Facebook ingehaald in bereik.



Bron: Online Bereikcijfers GfK DAM 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie