RAI boekt winst met minder bezoekers

De Amsterdam RAI is weer winstgevend, niet door meer bezoekers maar door te snijden in de kosten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De RAI heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 1 miljoen euro bij een stabiel gebleven omzet van 155,5 miljoen euro. Een jaar eerder draaide het bedrijf een verlies van 15,6 miljoen euro. ‘Het gaat weer goed met de RAI', licht directievoorzitter Jan Bakker. In belangrijke mate komt dit doordat de RAI heeft bezuinigd en verliesgevende activiteiten heeft afgestoten. Volgens het bedrijf hebben deze maatregelen geen personele gevolgen gehad.

Als punt van zorg noemt Bakker de teruglopende bezoekersaantallen. Vorig jaar bezochten 1,7 miljoen mensen de tentoonstellingen en beurzen in de RAI. In 1999 waren het er nog 2,2 miljoen. Het bedrijf heeft daarom besloten zich te concentreren op tentoonstellingen en congressen binnenshuis. Zo behoorde tot de afgestoten verliesgevende activiteiten de cateringservice buiten het congresgebouw in de hoofdstad.

Voor dit jaar verwacht de RAI een ‘enigszins lager bedrijfsresultaat' dan in 2002. Dit wijt het bedrijf aan de zogenoemde tweejaarlijkse cyclus die veel beurzen kennen. In de even jaren is de RAI hierdoor altijd beter bezet dan in de oneven.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie