Shazam brengt in-app sales onder bij Semilo

Digitale media exploitant Semilo doet sinds kort de in-app advertentie verkoop voor muziekdienst Shazam.

  • PR
  • 17 April 2014
  • Rob Beemster
Helaas hebben we geen rechten meer op deze afbeelding
Adformatie

Semilo heeft de verkoopactiviteiten ondergebracht bij het onlangs gelanceerde mobile-advertising label Mobvious. Naast Nederland werkt ook in Italië voor Shazam.

De populaire applicatie Shazam heeft in ons land ruim 7 miljoen actieve gebruikers die maandelijks ruim 10 miljoen nummers ´taggen&;. Na het &;tag-moment&; wacht de gebruiker totdat het liedje is herkend; dit is één van de posities waarop reclame kan worden getoond. Zo zijn er volgens Semilo diverse mogelijkheden binnen de app die adverteerders kunnen benutten.

Reclame-uitingen kunnen getarget worden ingezet, op muziekgenres, artiesten of zelfs een specifiek nummer. “Als de muziek en de uiting daarbij op elkaar aansluiten stijgt de attentiewaarde. De uiting wordt beter herkend en daardoor stijgt de aankoopintentie.” aldus Jip van Riet, marketing & communicatie manager bij Semilo.

Mobvious zal de inventory van Shazam ook ontsluiten voor programmatic inkopers.

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie