Superball wint JongeHondenpitch Heineken

JongeHonden copywriter Erik Rauch en artdirector Léon Baaren (team bij TBWA/Direct Company) en Lynsey Schouten (copywriter bij Rapp Collins) wonnen met hun Heineken Superball de eerste prijs van de Heineken-pitch.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De gewonnen prijs: een plaats in de bus naar Cannes. De briefing luidde grofweg: 'Ontwikkel spraakmakende Heineken-aankleding en/of objecten die ingezet kunnen worden bij concerten, festivals en andere evenementen'.

Hun oplossing: rol twee lichtgewicht kunststof ballen, elk zo'n twee meter doorsnede, met minicamera en zendertjes het publiek in. Terwijl de ballen door de zaal rollen filmen de zendertjes het publiek, waarna de beelden op de wanden worden geprojecteerd. In feite zorgen de toeschouwers op deze manier zelf interactief voor de aankleding van de zaal.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie