Twitter's mobile first

Gisteren maakte Twitter zijn Q4 2013 cijfers bekend en uit de sterke mobiele groeicijfers blijkt dat Twitter echt een mobiel bedrijf is, zowel qua gebruik als qua omzet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Maandelijkse Actieve Users 

Het aantal Maandelijks Actieve Users (MAU) was 241 miljoen eind December 2013. Dit was een groei van 30% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het aantal Mobiele MAU’s was 184 miljoen in het vierde kwartaal en dit was een groei van 37% ten opzichte van het jaar daarvoor. Het aantal Mobiele MAU is dus 76% van het totaal. Twitter geeft echter geen informatie hoeveel van deze mobiele MAU’s daadwerkelijk Mobile only users zijn en hoeveel users op zowel pc als mobile de dienst gebruiken.

 

Inkomsten

De omzet van Twitter kwam in het vierde kwartaal uit op $ 243 miljoen, wat een groei betekende van 116% ten aanzien van de omzet van $ 112 miljoen een jaar eerder. Van de totale omzet kwam maar liefst $ 220, ofwel 91%, uit advertentie inkomsten. Dit was een groei van 121% ten opzichte van een jaar eerder. Van deze advertentie omzet kwam ruim 75% ($ 165 miljoen) uit mobile advertising. In vergelijking met Facebook is dit percentage dus ruimschoots hoger. Facebook gaf vorige week aan dat 53% van zijn advertentie inkomsten van mobile advertising afkomstig was.

Mobile Advertising is daarmee goed voor ruim 68% van de totale omzet en met de afronding van de overname van MoPub, een mobile gespecialiseerde advertising exchange, in het vierde kwartaal zal de mobiele omzet alleen maar sterker gaan stijgen de komende tijd. MoPub zorgde nu nog in het vierde kwartaal voor een bijdrage van $ 8 miljoen. Van het aantal actieve Twitter users komt 77% vanuit buiten de US terwijl maar 27% van de inkomsten buiten de US vandaan komen. Twitter verwacht in 2014 over het hele jaar een omzet te halen van ongeveer $ 1.2 Miljard.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie