‘VNU wil in VS Inside.com overnemen’

Inside.com, de toonaangevende website in de mediasector in de VS is te koop en VNU zou een van de zeer geïnteresseerde bedrijven zijn, evenals Elsevier.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Volgens Campaign is dat in mei vorig jaar werd geïntroduceerd en zijn inkomsten uit abonnement haalt, niet winstgevend. De site brengt informatie over branches als televisie, film en uitgeverijen, naast de digitale industrie, maar telt slechts 30.000 abonnees, minder dan de doelstelling.

VNU zou zeer veel belangstelling voor de acquisitie, mede met oog op haar vakbladbelangen in de VS, die titels als Adweek, Mediaweek en Hollywood Reporter omvatten. De concurrenten zouden zijn Hearst en Condé Nast, maar hoge ogen zou ook gooien Primedia, dat onlangs de webguide kocht voor 690 miljoen dollar en titels uitgeeft als New York magazine en Seventeen. Verder wordt als geïnteresseerde partij genoemd Variety, het blad dat in de VS onderdeel uitmaakt van Reed Elsevier-dochter Cahners.

Beleggersmaatschappijen die uit Inside.com willen stappen zijn onder meer Jupiter Communications, Flatiron Partners en Chase Capital Partners. Van de eerste 30 miljoen dollar die Inside.com ophaalde ging alleen al eenderde naar marketing en communicatie.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie