Weer een oud-Hollandsche keukenklassieker die wordt opgehipt: 'Boerenkool very Kool'

Na 'Power to the Pieper' krijgt ook boerenkool een duw richting hip en happening.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De bureaus Boomerang Create, Boomerang Motion en Food Cabinet uit Amsterdam Food lijken zich te specialiseren in het hip maken van gewone vaste waarden uit de Hollandse keuken. Begin dit jaar werd voor de Nederlandse Aardappel Organisatie een hilarische campagne gemaakt (met een opvolger in oktober: Hieper de Pieper), nu werden de bureaus ingehuurd door Koninklijke VEZET in samenwerking met hun boerenkooltelers en Albert Heijn om cool te maken... pardon, kool te maken.

De campagne ‘Boerenkool Very Kool’ startte afgelopen maandag. Het doel van de campagne is om de consument te inspireren om meer groente te eten. Daartoe is ook een officiële Nationale Boerenkooldag in het leven geroepen en die vindt plaats op zaterdag 24 oktober. Dit is de bijbehorende commercial:

 

De Verenigde Staten hebben volgens de makers al een Nationale Boerenkooldag, dus Nederland kan als typisch boerenkoolland &;natuurlijk&; niet achterblijven. De initiatiefnemers van de campagne willen boerenkool in het zonnetje zetten als veelzijdige oer-Hollandse groente, die past binnen een gezonde en bewuste leefstijl.

Boerenkool-facts
Boerenkool heeft al jaren een vaste plek in de Nederlandse stamppotcultuur. Maar in de Verenigde Staten heeft die goeie ouwe boerenkool inmiddels een heel andere status. Volgens de mensen achter Boerenkook very Kool is er zelfs sprake van een ware revolutie: &;Onder de naam "Kale" werd boerenkool in de Verenigde Staten, onder andere aangevoerd door actrice Gwyneth Paltrow, die boerenkool graag verwerkt in haar dagelijkse groene smoothie.&;

De initiatiefnemers van de campagne willen de groenteconsumptie in Nederland stimuleren en hebben hiervoor als eerste boerenkool omarmt. Zij zeggen: &;Boerenkool kent veel meer toepassingen en soorten dan je zou verwachten, het kan in tal van gerechten worden gebruikt en is ook nog eens ontzettend gezond.&; In de campagne ‘Boerenkool Very Kool’ worden alle Nederlanders opgeroepen om hun favoriete boerenkoolrecept te delen met de hashtag

Boerenkooltrui
Speciaal voor de eerste Nationale Boerenkooldag is er een heuse boerenkooltrui ontworpen door reclamebureau Boomerang Create. Dit is een knipoog naar de Kale-trui die zangeres Beyonce in haar videoclip droeg. De trui wordt deze week gratis uitgedeeld door verschillende winkels in Amsterdam, zoals T.I.T.S, Geitenwollenwinkel, Local Goods Store en KO. Vanaf zaterdag is de trui ook te koop via www.boerenkool.nl.


Boomerang Create en Food Cabinet bedachten ook boerenkooltandpasta voor de campagne &;Boerenkool very Kool&;

Gezond eten met meer groente
Koninklijke VEZET, de initiatiefnemer van de campagne (noemt zichzelf tevens &;producent van vele gemakkelijke oplossingen met boerenkool&;), hoopt dat de campagne bijdraagt aan één van de grootste uitdagingen van deze tijd: mensen meer groente laten eten. VEZET: &;Omdat er in de reclamewereld nog weinig aandacht is voor groenten en andere gezonde producten, hebben we zelf het initiatief genomen om een marketingcampagne over boerenkool te starten.&;

 

 

 

 

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie