Achmea neemt belang in Autobytel

Achmea Groep heeft een belang van 20 procent genomen in Autobytel Nederland, dat op 1 februari begint. Het bedrijf zegt voor enkele miljoenen guldens te gaan adverteren dit jaar, waarvan 20 procent online wordt besteed.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Op 1 februari gaat een reclamecampagne gemaakt door Neboko van start op radio en tv, in print en online. Met de Achmea-merken Centraal Beheer en FBTO waren eerder al deals gesloten om co-branded activiteiten te ondernemen op het gebied van autoverzekeringen, meldt Emerce. Autobytel werkt samen met de Postbank op het gebied van financieringen. Door de deelname van Achmea, verwatert het belang van de andere aandeelhouders Pon en De Telegraaf van 37,5 naar 32,5 procent ieder. De optie van licentieverlener Autobytel.com op 25 verwatert naar 15 procent. Autobytel verwijst potentiele kopers van een auto door naar dealers, en ontvangt een commissie op transacties. Dealers betalen daarnaast een vaste vergoeding om in het Autobytel-netwerk opgenomen te worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie