Bioscoopreclame fors duurder

De Vea/Vereniging van communicatie-adviesbureaus signaleert in de door haar uitgebracht Medfia Inflatie Barometer over 1999 een aanzienlijk verschil in kostenontwikkeling zowel tussen als binnen verschillende mediumtypen. De kosten voor bioscoopreclame stegen met ruim 17 pct en hadden daarmee in 1999 de sterkste groei van alle mediumtypen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met een stijging van 8 pct nemen de dagbladen de tweede plaats in. Het verschijnen van Spits en Metro spelen daarbij een belangrijke rol. Alleen de kosten voor reclame via kabelkranten daalden in 1999.

Over de periode sinds 1991 vertoont radio de grootste stijging met bijna 70 pct. De commerciële omroepen zijn in overwegende mate verantwoordelijk voor deze stijging. Gemiddeld stegen de kosten met 157 pct. Radio 10 FM is de uitschieter met een stijgingspercentage van 211 pct.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie