Coopr wint bureaupitch voor Coca-Cola Nederland

  • Privacy
  • 4 December 2017
  • Redactie Adformatie

Coca-Cola heeft Coopr na een bureaupitch geselecteerd voor de PR-activiteiten voor Coca-Cola in Nederland.

Het Rotterdamse bureau gaat voor zowel Coca-Cola Nederland als Coca-Cola European Partners Nederland aan de slag.

Kirsten van Zandwijk, communicatiemanager van Coca-Cola Nederland, zegt dat Coopr een sterk plan presenteerde tijdens de pitch, en dat de stijl en werkwijze goed bij de cultuur van Coca-Cola passen.

Ze stelt in het persbericht dat Cooprs pitch ‘ook reëel en met oog voor eventuele risico’s’ is.

Van Zandwijk doelt daarbij op de richtlijnen voor verantwoordelijke communicatie, bijvoorbeeld geen campagnes gericht op jongeren onder de 13 jaar. 'Het is belangrijk dat de bureaus waar we mee werken daar scherp op zijn en hun plannen daarop inrichten.'

Jos Govaart, directeur en medeoprichter van Coopr, vindt het ‘gaaf om te mogen werken voor een van de meest aansprekende merken ter wereld’. Coca-Cola heeft volgens hem ook inhoudelijk interessante uitdagingen.

Jos Govaart: ‘Coca-Cola is een lovebrand en is ook meer dan alleen het merk Coca-Cola. Het portfolio van Coca-Cola wordt steeds breder en elk drankje kent weer een specifieke doelgroep en communicatieaanpak. Tegelijkertijd zijn er diverse maatschappelijke thema's waar het bedrijf op acteert, zoals het onlangs gecommuniceerde actieplan voor duurzaamheid.'

Foto: Mike Mozart

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie