Facebook ontwikkelt thuisbezorgd-feature

Facebook-gebruikers hoeven de app niet meer uit om eten te bestellen.

  • Privacy
  • 16 October 2017
  • Redactie Adfo Groep

Zo meldt Facebook in een blogpost.

De dienst wordt nu aangeboden in de VS. Verschillende fastfoodketens, zoals Papa John’s, TGI Friday’s en Chipotle, hebben in het 'Explore-menu' van Facebook een bestelknop toegevoegd gekregen.

Zo zegt Facebook in het artikel: ‘Mensen gaan toch al naar Facebook om uit te zoeken wat ze kunnen eten in restaurants in de buurt, en checken wat vrienden zeggen over het eten. Dus maken we het nu nog makkelijker.’

Eten bestellen gaat op 2 manieren: Facebooker kunnen hun accounts van thuisbezorgdiensten als Delivery.com, DoorDash, ChowNow, Zuppler, EatStreet, Slice en Olo koppelen aan hun Facebook-account.

Mocht je zo’n account niet hebben, kun je binnen Facebook een nieuwe inlog aanmaken en bestellen.

Het doel voor Facebook: mensen nog langer te laten blijven. Je hoeft immers niet meer weg om snel wat eten te bestellen. Het social netwerk probeert dit ook met features als weerinformatie, vacatures en filmoverzichten.

Het is niet bekend wanneer de thuisbezorgd-knop in Nederland beschikbaar is.

Advertentie