Groeiende behoefte aan verantwoord ondernemen

Bij ondernemers groeit de behoefte aan kennis over maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ze voelen de druk van consumenten en maatschappelijke organisaties om meer te doen dan alleen maar winst maken. Het Kenniscentrum Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (KMVO) moet uitkomst bieden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat stelt J. Wempe, hoogleraar bedrijfsethiek aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Hijwordt per 1 april directeur van het nieuwe kenniscentrum.

Het KMVO is een initiatief van het ministerie van Economische Zaken. De reden voor deoprichting is dat de overheid niet meer zelf allerlei regels en wetten wil opleggen waar bedrijvenzich aan moeten houden.

Wempe constateert dat in het huidige tijdsgewricht bij zowel ondernemers als werknemers veelbehoefte is aan het thema 'hoe ga ik als bedrijf met mijn rol in de samenleving om'. "Je ziet dat opverschillende manieren naar boven komen. Je zag onlangs de discussie weer oplaaien naaraanleiding van de code Tabaksblat, maar ook de kritische houding van consumenten, media enconsumentenorganisaties zorgen voor die extra aandacht voor maatschappelijk verantwoordondernemen." Bedrijven zijn volgens Wempe erg waakzaam geworden op dit terrein. "Het is immers ook inhun belang te reageren op die kritische blik van vooral de consument enconsumentenorganisaties."

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie