Imago hypotheekverstrekkers slechter

De hypotheekwereld begint in zwaar weer te komen. Alhoewel het gemiddelde hypotheekbedrag blijft stijgen, daalt het aantal afgesloten hypotheken behoorlijk. Hypotheekadviseurs worden over het algemeen minder gewaardeerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van Blauw Research onder ruim 450 recente en 250 toekomstige hypotheekafsluiters, de Image & Performance Monitor Hypotheekdistributie. De ongekende groei van de afgelopen jaren lijkt definitief voorbij te zijn en de slag om de hypotheekgever wordt daarmee duidelijk heftiger. De mindere waardering voor de hypotheekadviseurs heeft geen invloed op de bekendheid. Met name de grote banken, zoals ABN-Amro en Rabobank en De Hypotheker zijn bekend onder de afsluiters. Organisaties als Postbank, ING, SNS en Hypotheekshop zijn bij personen die van plan zijn een hypotheek af te sluiten veel minder bekend als hypotheeknemer dan bij de recente afsluiter. Maar als een marktpartij aan de vereisten van betrouwbaar, deskundig, objectief en een duidelijke uitleg voldoet, krijgt zij het vertrouwen van de consument. Uit de Monitor blijkt dat de Rabobank, ABN AMRO en de Postbank hun goede imago het beste kunnen verzilveren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie