MMA: ‘VI, Linda. en Elle populairste magazines op social media’

Dat blijkt uit de Social Media Monitor van Magazine Media Associatie (MMA).

Deze monitor geeft inzicht in hoe tijdschriften presteren op social media. Hierbij wordt gekeken naar Facebook, Twitter, Instagram, Google+, Pinterest en YouTube. Er is gekeken naar het aantal likes/volgers van ongeveer honderd tijdschriftmerken. Daarnaast is gekeken naar het aandeel van elk sociaal netwerk binnen de magazinebranche en wordt ook een top 25 samengesteld met het hoogste aantal likes/volgers en een top 10 per kanaal. De resultaten gaan over het derde kwartaal van 2016.

Magazines hebben het grootste aantal likes/volgers op Facebook (54,7%), daarna komt Twitter met een aandeel van 20,4% en Instagram met 15,9%. De verschillen per tijdschriftcategorie zijn groot. Zo zijn glossies en woonbladen populair op Instagram en Pinterest en zijn autobladen naar verhouding erg actief op Youtube. Voor opiniebladen is Twitter het meest belangrijke kanaal.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie