Nieuwe site brengt winkeliers en consumenten bij elkaar

In de eerste week van mei opende QuantaCosta haar website "van, voor en door consumenten". De website claimt de dagelijkse boodschappen "leuker, gemakkelijker en goedkoper" te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Gebruikers van hoeven geen persoonlijke gegevens af te staan. Het intikken van hun postcode volstaat. Op basis van de opgegeven afstand krijgt de gebruiker een overzicht van winkels in de buurt. De winkeliers kunnen hun aanbiedingen via de website onder de aandacht brengen en er bijvoorbeeld menutips of recepten bij leveren. QuantaCosta wil op de site consumenten, winkeliers en fabrikanten met elkaar in contact brengen en biedt daarvoor gratis het gebruik van een professioneel internetplatform. Het is de bedoeling dat winkeliers en consumenten de site zelf onderhouden. Er kan worden gecommuniceerd via prikborden, maar gebruikers kunnen ook een postvak openen, waarin winkeliers en leveranciers informatie kunnen achterlaten over proeverijen, monsters , reclame-aanbiedingen en dergelijke. Gebruikers kunnen ook een profiel aanmaken en dit bewaren in hun eigen "kluisje". QuantaCosta geeft dan recepten die aansluiten bij het profiel.

QuantaCosta noemt zijn doelgroep met een lelijk woord ‘boodschappendoeners’. Het bedrijf rekent voor dat er in Nederland vijf en een half miljoen huishoudens zijn die gemiddeld 2,3 keer per week boodschappen doen. Wat volgens QuantaCosta over 5 dagen gerekend betekent dat er 2,5 miljoen ‘boodschappendoeners’ per dag zijn.

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie