Samenwerking bij pitch nieuw kijkonderzoek

De marktonderzoeksbureaus ACNielsen Media International, Nielsen Media Research (VNU) en InterviewNSS hebben samen met BBC een offerte uitgebracht voor het Nederlandse kijkonderzoek.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het contract voor het nieuwe onderzoek geldt voor de periode 1 januari 2002 tot en met 31 december 2006. Onlangs sloot de inschrijving voor de tender, die door de nieuwe Stichting KijkOnderzoek (BVA, PMA, Spot en NOS) was uitgeschreven. In het najaar wordt de uitvoerder van het onderzoek gekozen. ACNielsen is de grootste aanbieder van kijkonderzoek buiten Noord-Amerika. Nielsen, dat sinds vorig jaar deel uitmaakt van VNU, is de grootste leverancier van kijkcijfers in Noord Amerika. Pro Active International, dat pleit voor een geïntegreerd Kijk-, Luister- en Internet-onderzoek in plaats van een afzonderlijk Kijkonderzoek, wordt door de Stichting KijkOnderzoek niet als kandidaat beschouwd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie