Adverteerders zien internet als sluitpost

De meeste adverteerders zien internet advertising nog steeds als de sluitpost in het advertentiebudget.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Ze gebruiken banners en buttons als aanvulling op traditionele mediacampagnes. Die conclusie komt uit een onderzoek van Multiscope naar de internet advertentie markt in Nederland. Zowel de site-exploitanten als de advertentienetwerken zijn van mening dat de kennis adverteerders omtrent internet advertising nog bescheiden is. Volgens de geïnterviewde site-exploitanten en advertentie netwerken schieten de traditionele mediabureaus vaak te kort als het gaat om adviezen over internet advertising. Zij zouden een te afwachtende houding innemen. Traditionele bureaus zijn op hun beurt van mening dat het personeel van site-exploitanten en ad networks bestaat uit ‘jonge honden met weinig ervaring’.

Over het algemeen zijn de adverteerders wel tevreden over de mediabureaus, advertentie netwerking en site-exploitanten. Niettemin hopen ze dat op korte termijn de markt transparanter wordt, ondermeer door de introductie van standaarden op het gebied van meetmethoden, advertentieformaten en ‘afrekenmodellen’.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie