Dag Harry

Harry Potter kan wel inpakken. Er is een nieuwe ster aan het gothic firmament: Twilight.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Is Stephenie Meyer de volgende J.K. Rowling? Het lijkt er wel op. Haar romanserie Twilight, met als thema de liefde tussen een jonge vampier en een heel gewoon schoolmeisje, breekt alle records.

En Meyer is zelf de beste marketeer voor haar boeken. Ze weet precies hoe ze haar lezers aan zich moet binden: via internet natuurlijk. De schrijfster is onder meer actief op social-networkingsites als MySpace. Ze heeft een persoonlijke website naast die van haar uitgever, waar ze onbekommerd allerlei privégegevens op zet. En ze neemt deel aan de discussies op andere websites, die door enthousiaste lezers zijn opgezet.

Dat alles heeft de verkoop van haar boeken, waarvan er tot nu toe vier zijn verschenen, tot ongekende hoogten opgestuwd. Het succes is des te opmerkelijker omdat de (Amerikaanse) boekenbranche niet bepaald floreert.

Andere auteurs hebben inmiddels een voorbeeld genomen aan Meyer, die zelf trouwens ten onder dreigt te gaan aan haar populariteit. Ze kan de persoonlijke contacten met haar lezers niet meer bijbenen. Op haar website is de toon dan ook een stuk professioneler geworden.

Bron: BusinessWeek

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie