Design can make a difference

Het is voor A-merken steeds moeilijker relevant te blijven voor consumenten en onderscheidend te zijn ten opzichte van privat labels en B merken. Innovaties worden steeds sneller en gemakkelijker gekopieerd. Als A-merk moet je dus blijven innoveren met je product, advertising en (packaging)design. Daarnaast moeten A-merken consumenten verleiden om de hogere prijs waar te maken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Onlangs kwam ik op een een geweldige (concept)verpakking voor Doritos tegen. Geweldig. Als dit ooit in de winkel mag komen te liggen, dan koop ik het product om de verpakking. Precies zoals ik gedaan heb (en nog doe) bij de .

Zie het concept zoals die ontwikkeld heeft. Er zijn via de bestanden te downloaden om zijn conceptverpakking te voorzien van een ander design. Hoewel ik niet precies weet wat de rol van hierin is is het een zeer succesvolle marketing/pr campagne. Verschillende hebben al over deze mooie verpakking . Een geweldig voorbeeld van hoe design kan bijdragen aan het succes van merken.

Er zijn meer voorbeelden van de toegevoegde waarde van design. Een ander heel sterk voorbeeld is de fles van Amstel Puls, die in Cannes goud won. Wie kent andere voorbeelden waar (packaging)design het verschil maakt? En was het de verpakking die je aangezet heeft tot aankoop?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie