(Design) Grolsch’ nieuwe biermerk Kornuit

Grolsch heeft vorige maand een nieuw biertje op de markt gebracht, Kornuit genaamd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het merkconcept en de verpakking van Kornuit zijn ontwikkeld door designbureau CARTILS, dat vorig jaar ook het nieuwe design voor Grolsch ontwierp.

Kornuit is een op zichzelf staand merk, met Grolsch als afzender.

Jonge brouwers van Grolsch hebben het nieuwe bier gebrouwen; met een ander soort hop en een frisse smaak en het design moet daarbij aansluiten: ‘bier dat past bij deze tijd’.

Het design moet de mentaliteit van deze jonge ‘Kornuiten’ weerspiegelen: een verpakking met een de kleurcombinatie: levendig groen, puur wit en kwalitatief zilver.

Uit het persbericht: ‘Met een groot ongepolijst logo, spontaan geplaatst op de witte verpakking, roept het design een “urban” gevoel op. Het merk speelt hiermee in op de huidige “craft beer” trend en neemt afstand van de traditionele bierpresentaties.’

Het designbureau heeft ook de ‘look & feel’ van het merk ontwikkeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie