Deze merken maken kans op de Dutch Marketing Awards

Anouk Beeren (Bidfood), Niko Koffeman (De Vegetarische Slager) en Vincent van den Boogert (ING) in de race voor Marketeer of the Year.

Op 29 maart reiken NIMA, Adfo Groep en PIM de Dutch Marketing Awards uit in het KIT in Amsterdam. Onder leiding van juryvoorzitter Marc van Eck heeft de vakjury de finalisten gekozen in de categorieën Start Up, Scale Up, Marketing Company en Internal Branding Company of the Year. Susanne van Nierop van Adfo Groep was juryvoorzitter van de Marketeer of the Year.

De Dutch Marketing Awards worden door marketingprofessionals beschouwd als de belangrijkste marketing-vakprijzen in Nederland omdat ze betrekking hebben op de gehele marketingstrategie van organisaties. Naast de Marketing Awards wordt op 29 maart door het Marketing Executive Center (MEC) ook de Marketing Talent of the Year bekendgemaakt.

Juryvoorzitter Van Eck over de geselecteerde organisaties: ‘Echte marketing gaat over een scherpe overtuiging verankeren in je merk. Die kun je vertalen naar klantgerichte proposities, die je vervolgens met een strategische aanpak in de markt zet, eventueel met creatieve communicatie. De tijden van een dun laagje chroom liggen definitief achter ons. Dat laten de finalisten van de Dutch Marketing Awards zien.’

Finalisten Marketing Company of the Year
Rituals
Hello Fresh
De Hartstichting
RegioBank

Binnen deze organisaties speelt marketing al jaren een duidelijke, leidende rol in het bepalen van visie, strategie en bedrijfsvoering. De organisaties worden door anderen als voorbeeld gezien.

Finalisten Marketeer of The Year
Anouk Beeren - Bidfood
Vincent van den Boogert - ING
Niko Koffeman - De Vegetarische Slager

De Marketeer of the Year is een icoon in het vak en ver daarbuiten. Hij of zij zet op vernieuwende en succesvolle wijze oude én nieuwe marketinginstrumenten in, heeft succes in de markt met deze innovatieve aanpak en is een marketeer waar professionals in marketing en communicatie veel van kunnen leren. Daarbij is de Marketeer of the Year een goede ambassadeur voor het marketingvak.

Finalisten Start Up of the Year
Swapfiets
Koupe
The Avocado show

Deze organisaties inspireren met een onderscheidende introductie in de Nederlandse markt met aantoonbaar goede (begin-)resultaten. Duidelijke succeskenmerken van deze categorie zijn: creativiteit in strategie, unieke klantwaarde, groeiend marktaandeel, ‘high ideals’, gezamenlijke waardecreatie en vernieuwing in marktsegment of productcategorie.

De feestelijke avond staat dit jaar onder leiding van Marijke Roskam (BNR) en biedt naast ontmoetingen met vakgenoten en succescases ook een mooi inhoudelijk programma.
Aljan de Boer geeft zijn visie op de Connected Society - het spanningsveld tussen mens en technologie en Marijke Roskam zal de 3 genomineerden voor de MOTY stuk voor stuk aan de tand voelen gedurende het programma. Kaarten voor de DMA18 zijn verkrijgbaar via de Dutch Marketing Awards verkrijgbaar. 

Finalisten Scale Up of the Year
Girav
SRPRS.me
Yoghurt Barn

Deze finalisten hebben de afgelopen jaren aangetoond dat nieuwe initiatieven vernieuwing in een markt kunnen realiseren met een heel sterk concept dat vervolgens ‘merkwaardig’ in de markt wordt gezet. Het grootste compliment voor de categorie Scale Up is dat de vernieuwende initiatieven door anderen gekopieerd worden en zo een echt nieuw segment creëren. Bij deze finalisten is dat zeker het geval.

Finalisten Internal Branding Company of the Year
WE Fashion
Bynder
YourSurprise

Deze organisaties hebben aantoonbaar effect geboekt met internal branding, zowel binnen de eigen organisatie als in de markt. Ze tonen aan dat het waarmaken van beloftes door medewerkers belangrijker is dan slechts het roepen ervan. Ze hanteren een consistente aanpak om het merk van binnenuit tot leven te brengen en te borgen in de organisatie.

Advertentie