'Direct af te nemen: 100% groene zonne-energie'

Powerpeers en LikeFriends willen met campagne duurzame energiemarkt openbreken.

Kijk niet raar op als je de komende tijd gedeelde Marktplaats advertenties tegenkomt in je timeline, met teksten als '100% groene zonne-energie, zo van eigen dak’, 'in goede staat', 'nog ongebruikt' en 'direct aan huis te leveren'.

Het betreft een campagne van powerpeers, een startup die twee jaar geleden is begonnen om de Nederlandse markt voor duurzame energie open te breken met een platform voor duurzame peer-to-peer energie. Particuliere eigenaars van zonnepanelen kunnen zich hier eendoudig aansluiten om hun overcapaciteit te verkopen aan andere particulieren.

Omdat het direct van elkaar kopen van energie voor veel mensen nog nieuw is, bedacht powerpeers met LikeFriends een campagne die erop is gericht om het powerpeers concept tastbaar te maken. Hierbij wordt gebruik gemaakt van bekende consumer-to-consumer platforms, zoals Marktplaats, eBay en Speurders, in combinatie met het delen van advertenties via sociale media.

Tijdens de campagne plaatsen échte powerpeers (opwekkers) advertenties op genoemde platforms. Vervolgens zal het bedrijf PowerPeers (met behulp van mediabudget) deze advertenties delen op Facebook. Branded content specialist Storyboard is vervolgens aangehaakt om een influencer campagne op te zetten waarbij Jochem van Gelder, zelf fan van zonne-energie, in drie webisodes langs gaat bij opwekkers. Zo bezoekt hij onder andere een progressieve basisschool, maar ook Fajah Lourens, die zelf via PowerPeers haar stroom aanbiedt.

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie