Dit is de top 3 teams van de Creative Press Challenge

Philippe Remarque, hoofdredacteur van de Volkskrant, presenteert de shortlist

In willekeurige volgorde zijn dit de top 3 teams: Joost van der Schoot en Renske Perdon van The Oddshop, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en Cynthia Trinocque en Long Woo van Superheroes. Bekijk hieronder hun creaties.

Advertentiepagina

De teams moesten een advertentiepagina maken voor een goed doel. gingen zij aan de slag voor de Plastic Soup Foundation, een groep die strijdt tegen vervuiling van oceanen met plastics.

Benieuwd naar de andere inzendingen?

De jury koos deze drie teams, omdat zij op &;een krachtige, eenvoudige manier&; het probleem schetsen waartegen Plastic Foundation strijdt. &;Het werk was verrassend breed, erg tof om te zien hoeveel kanten er op gedacht is&;, zegt jurylid Mervyn ten Dam, oprichter van bureau Achtung! 

Hoe nu verder

De top 3 teams krijgen van de Persgroep een klein budget om van hun schets een advertentie te maken. Het creatieve hart van de jury (bestaande uit Mervyn ten Dam, Dave Canning en Ewoudt Boonstra) komt weer bij elkaar om uit deze drie geproduceerde advertenties de winnaar te kiezen. Die wordt 1 december bekend gemaakt.

De winnende advertentie staat donderdag 8 december in de Volkskrant, samen met een exclusief interview met de makers. De advertentie wordt ook ingezonden naar het Cannes International Festival of Creativity 2016.

The Oddshop

Alfred International

Superheroes

 

Advertentie

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie