Efteling richt marketingpijlen op buitenland

Attractiepark verdeelt marketingbudget volledig over België, Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittannië.

Het attractiepark in Kaatsheuvel ziet het percentage buitenlanders jaarlijks groeien: in 2016 lag het percentage Nederlanders op 79 procent (met 4,76 miljoen bezoekers), in 2012 was 85 procent van het bezoek Nederlands (met een stuk minder bezoekers).

Het streven is om in 2020 5 miljoen bezoekers te verwelkomen. Die extra bezoekers moeten allemaal uit het buitenland komen, met name uit de landen Duitsland, Frankrijk, België en Groot-Brittannië.

Daartoe wordt geïnvesteerd in het vakantiepark Bosrijk (67 miljoen euro) en het nieuwe vakantiepark Loonsche Land (30 miljoen euro). Dat laatste park is speciaal gebouwd voor buitenlandse gasten. In totaal zijn er nu 3000 bedden beschikbaar, inclusief die van het Efteling Hotel.

Het jaarlijkse marketingbudget van 4 miljoen euro wordt verdeeld over de 4 landen. In het meertalige België zet de Efteling social media in, zodat de doelgroep in de juiste taal kan worden aangesproken. In Duitsland worden tv-commercials ingezet voor het grootste bereik.


Daarnaast sponsorde de Efteling al eerder de Duitse versie van The Voice Kids.

In het park zelf krijgen de medewerkers taal- en gedragscursussen om ook buitenlandse gasten beter te kunnen ontvangen. Ook komen er meer restaurants met bediening - naast de zelfbedieningrestaurants – en blijven de restaurants ook langer open.

De Nederlandse gast wordt niet vergeten: zo blijft het park in de zomermaanden niet alleen op zaterdag maar ook op vrijdag tot 11 uur ’s avonds open.

De Efteling staat op dit moment op plek 4 van Europa’s drukste parken. De top 3 wordt gevormd door de twee parken van Disneyland Parijs en Europapark bij Freiburg  in Kopenhagen (Bron: AECOM Global Attractions Attendance report)

Bron: Management Team

 

 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie