Facebook-game voor K-Swiss

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Online bureau (Grey Amsterdam) heeft een Facebook-campagne ontwikkeld voor hun klant K-Swiss. In het spel ‘’ kun je de Franse toptennisser Gaël Monfils - beter bekend als Sliderman - uitdagen voor een potje virtueel tennis.

Met deze app wordt invulling gegeven aan het sponsorship van Gaël Monfils door K-Swiss.

Peter Hoekstra van Blutarsky: ‘Doorgaans wordt er - als het gaat om activatie richting consumenten - vrij weinig met sponsoring gedaan: wij hopen hiermee te laten zien dat het niet ophoudt bij het dragen van kleding alleen, maar dat je je ambassadeur op veel creatievere manieren kunt inzetten voor je merk.'

Volgens Hoekstra benadrukt het spel de positieve punten van het product. ‘In de gameplay zitten enkele features verstopt die de consument iets leren over de kwaliteit van de schoen.’
De makers hebben zich bij het ontwerp laten inspireren door Pong, de eerste videogame ter wereld.

De game is het centrale onderdeel van een internationale geïntegreerde marketingcampagne. Zo zal de game offline worden gepromoot met printadvertenties waarin Monfils de hoofdrol speelt. Ook is gepland dat Monfils tijdens toernooien zoals Roland Garros een shirt zal dragen waarop naar de actie wordt verwezen.

Slide On kan tot eind augustus worden gespeeld.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie